І саме тоді мені сяйнула думка: «Та ж бо справді, для чого намагатися бути сильною, якщо чоловік все-одно, ну хоча б в фізичному плані сильніший». А потім, коли я прочитала, чи почула цю фразу десь, від когось, я зрозуміла, що не моя то була думка. Як можна відмежувати індивідуальність і суспільство, якщо вони зв*язані навіки? Як можна розмежовувати стереотипи від власних висновків? Отже, я лише повторюю давно сконструйовані і визнані іншими твердження. Я думаю, що чоловік сильніший, бо я підділася впливові стереотипу про слабкість жінки та силу протилежної статі.
Суспільство без стереотипів – це суспільство, де ти лише сам, а, оскільки це абсурдне твердження по своїй суті, то це неможливо. Навіть якщо вас двоє, ви обмінюєтесь думками, погоджуєтесь у цьому, тим самим створюєте спільну думку про щось. А потім переконуєте інших, бо ж ваш висновок перемагає у масовості його підтримки. Так побудоване теперішнє суспільство. Воно – стереотипне повністю.
З іншого ж боку аби всі піддавались хибним висновкам інших, то ми й досі жили б печерах, вірили б, що земля тримається на трьох китах, писали б на стінах печер, або й не писали б взагалі. Професії журналіста не існувало б. Не було б світла, вогню. Винаходи робить одна людина, тобто надалі їй допомагають, але засумніватись зможе лише хтось один, і протилежну думку висловить лише він, далі його підтримають. Винахідники мали силу сумніватись, коли всі навколо доводили протилежне. Більшість населення користувачі, вони живуть стереотипно, штамповано: сім*я, діти, робота, гроші. Одиниці можуть порушити ті штампи і їх не підтримують маси. Прожити життя вміє кожен, а от не померти ніколи вдається мало кому(йде мова про безсмертя, тобто життя після смерті у книгах,пам*яті віками: Шекспір, Ейнштейн).
Зараз світ створений виключно для чоловіків. Реклама у ЗМІ, навіть засобів гігієни лише для жінок все-одно спроектована на чоловіків. Яким чином? Жінка під час менструації використовує прокладки чи тампони, щоб на побаченні ПОДОБАТИСЬ чоловікові. Світ тепер побудований на тому, що чоловік обирає, а жінка лише пропонує себе, складається враження, що право вибору у жінки відсутнє.
Жінка користується кремами, пудрою, тінями, будь-чим, тільки для того, щоб подобатись чоловікові – таке враження складається під час перегляду реклами. Чоловік для того, щоб подобатись жінкам. Є різниця.
Насправді ні крихти фемінізму. Просто заяложені стереотипи використовують і використовують. Жінка – слабка, чоловік – сильний, їй потрібна підтримка, допомога, він надає підтримку, допомогу, вона сидить дома і народжує дітей, тобто вона для сім*ї, він для кар*єри. Жінки тепер мають більше прав, ніж у 15 столітті, але ставлення і повага протилежної статі до них або не змінилось, або й погіршилось. І ЗМІ дуже часто ілюструють підтримку цих стереотипів.
Вони працюють на суспільство, а не на окремого індивіда. Так, не всі, не завжди, є ідеї суто особистісні, не заяложені, але здебільшого підтримують, інколи самі ж їх створюють.
Наведу примітивний приклад для пояснення. Новий канал, розважальна телепередача «Хто проти блондинок? ». Ніби то ті блондинки й перемагають інколи, але ж просто з 70 їх лишається троє, інші покидають шоу, бо відповідають неправильно. Стереотип всі блондинки дурненькі – підтримано. Чому? Бо це вигідно ЗМІ, бо люди люблять бути правими, тобто читаючи статтю думати «Я так і говорив, я так і знав». Насправді ж не ти так і говорив, не ти так і знав, то суспільство тебе навчило саме так говорити, саме так і знати.
Люди вигадують стереотипи щоб спростити світ. Для чого ускладнювати та думати якщо можна отримати все на тарілочці, обдумане іншими. Жити в стилі трави нині дуже модно. Не прагнути більшого модно теж. Цитуючи Раскольникова : «Вошь я или право имею?». Так-от, суспільство наше – здебільшого блохи, які навіть не думають, що мають права, і саме для них готуються на кухні ідей стереотипи і саме ЗМІ, вдягнувши форму офіціантів, подають ті страви на блюдечках. Отож, смачного нам, бо ми того варті!
Вікторія КОНДРАТИШИНА
Немає коментарів:
Дописати коментар